WORKSHOP – UTVECKLA ER BRAND STORY

 

Tid: normalt 2 x 6-8 timmar workshop.

För vem: ledningsgrupp / marknads- och kommunikationsavdelningen.

 

SYFTE

Brand storyn är grundmanuset i ett företags kommunikation. Med brand storyn på plats kommunicerar företaget med en röst, oavsett om det är sälj, marknadsföring, presentation eller intern kommunikation. 

 

MÅL

Målet är att ni ska förstå kraften i storytelling och ha en brand story och oneliner som ni känner att ni har tagit fram (under ledning av mig) och som ni äger.

Workshopen skapar värde genom att lägga en grund för en kommunikation som använder kraften i storytelling. Rätt använt genererar det ett starkare varumärke och ökade intäkter.

 

INNEHÅLL

Vi håller till hos er vid två tillfällen a en dag. Den första dagen är mycket information och förståelse för möjlighterna med storytelling. Den andra dagen är fokuserad på att utveckla och förfina er unika brand story.

Några av frågeställningarna.

  • Vad är en story egentligen?
  • Brand story, brand storytelling, corporate storytelling, narrative marketing – hur hänger allt ihop?
  • Därför är de flesta säljbudskapen fel.
  • Det stora paradigmskiftet för ditt sälj.
  • Därför är storytelling så effektivt.
  • Hitta de sju moment i en brand story.
  • Formulera, och testa, er unika brand story.

 

PRAKTISKT

Vi håller till hos er. Konferensrummet behöver en stor whiteboard. Det är inte ovanligt att det är en del att smälta efter första workshopen. Den andra workshopen kan hållas allt från nästa dag till senast cirka en vecka senare.

 

LEVERANS

Leveransen av workshop blir:

1) Brand story.

2) Ett tydligt budskap, formulerat i en oneliner.

 

 

 

WORKSHOP – UTVECKLA ER BRAND STORY

 

Tid: normalt 2 x 6-8 timmar workshop.

För vem: ledningsgrupp / marknads- och kommunikationsavdelningen.

 

SYFTE

Brand storyn är grundmanuset i ett företags kommunikation. Med brand storyn på plats kommunicerar företaget med en röst, oavsett om det är sälj, marknadsföring, presentation eller intern kommunikation. 

 

MÅL

Målet är att ni ska förstå kraften i storytelling och ha en brand story och oneliner som ni känner att ni har tagit fram (under ledning av mig) och som ni äger.

Workshopen skapar värde genom att lägga en grund för en kommunikation som använder kraften i storytelling. Rätt använt genererar det ett starkare varumärke och ökade intäkter.

 

INNEHÅLL

Vi håller till hos er vid två tillfällen a en dag. Den första dagen är mycket information och förståelse för möjlighterna med storytelling. Den andra dagen är fokuserad på att utveckla och förfina er unika brand story.

Några av frågeställningarna.

  • Vad är en story egentligen?
  • Brand story, brand storytelling, corporate storytelling, narrative marketing – hur hänger allt ihop?
  • Därför är de flesta säljbudskapen fel.
  • Det stora paradigmskiftet för ditt sälj.
  • Därför är storytelling så effektivt.
  • Hitta de sju moment i en brand story.
  • Formulera, och testa, er unika brand story.

 

PRAKTISKT

Vi håller till hos er. Konferensrummet behöver en stor whiteboard. Det är inte ovanligt att det är en del att smälta efter första workshopen. Den andra workshopen kan hållas allt från nästa dag till senast cirka en vecka senare.

 

LEVERANS

Leveransen av workshop blir:

1) Brand story.

2) Ett tydligt budskap, formulerat i en oneliner.

 

 

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Mattias Brännholm – kursledare

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

Mattias Brännholm – kursledare

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Mattias Brännholm – kursledare

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

 

Brand story workshop alumns

 

Utveckla din brand story. Storykonsult Mattias Brännholm på Brama Storytelling håller workshops för företag och organisationer att utveckla sin unika brand story och använda den i kommunikationen.
Utveckla din brand story. Storykonsult Mattias Brännholm på Brama Storytelling håller workshops för företag och organisationer att utveckla sin unika brand story och använda den i kommunikationen.
Bättre presentationer genom att använda strukturen i de dramaturgiska reglerna i storytelling. Martin Sternberg på Capilary Flow investerade två dagar med Mattias Brännholm på Storypower i att göra om sin 45 minuter långa föreläsning inför 450 potentiella kunder. Resultatet blev smått kaos i montern efter föreläsningen. Och den bästa mässan ever...
Utveckla din brand story. Storykonsult Mattias Brännholm på Brama Storytelling håller workshops för företag och organisationer att utveckla sin unika brand story och använda den i kommunikationen.
Utveckla din brand story. Storykonsult Mattias Brännholm på Brama Storytelling håller workshops för företag och organisationer att utveckla sin unika brand story och använda den i kommunikationen.
Utveckla din brand story. Storykonsult Mattias Brännholm på Brama Storytelling håller workshops för företag och organisationer att utveckla sin unika brand story och använda den i kommunikationen.

KONTAKTA MIG NU FÖR OFFERT

Börja planera för ett nytt effektivare sätt att kommunicera. Beställ en offert nu. Det går också utmärkt att ringa på 08-627 06 00.

Tveka inte att att höra av er om det är något ni undrar över.