Tid: en heldag.
För: ledningsgrupp och/eller säljavdelningen.
MÅL
Att deltagarna ska förstå hur kraften i storytelling fungerar, hur det går att använda på ert företag för att utveckla er försäljning och vad ni behöver göra för att komma igång.
INNEHÅLL
Storytelling är inte raketforskning. Tvärtom är det något alla kan relatera till.
I det – stories vi alla känner igen – börjar vi. Vi analyserar hur bra stories är uppbyggda. Ur det får vi fram en formel, en story struktur. Den formeln applicerar vi sedan på ert företag, ert erbjudande och era kunder. Och framför allt, på er säljprocess. Resultatet blir en brand story.
Brand storyn är grundmanuset i ett företags kommunikation. Med brand storyn på plats kommunicerar företaget med en röst, oavsett om det är sälj, marknadsföring, presentation eller intern kommunikation.
- Vad är storybranding – och hur använder du det i ditt sälj?
- Därför är de flesta säljbudskapen fel.
- Det stora paradigmskiftet för ditt sälj.
- Hitta de sju moment i er brand story.
- Så gör du för att sälja mer med story.
Kursen avslutas med att vi tar fram er brand story.
PRAKTISKT
Vi håller till hos er under en dag. Rummet behöver en stor white-board.
LEVERANS
Leveransen av en workshop blir:
1) Brand story.
2) One-liner.
3) En massa tankar och inspiration.
LÄS MER/BOKA HÄR
Vill ni hellre ha en föreläsning? Klicka här.