Även om din produkt är bättre förlorar du mot dina konkurrenter om dom är tydligare i sin kommunikation.

 

Sorry – men så är det. Människan köper det den förstår bäst och känner mest för. Skapa en engagerande kommunikation som når fram genom att använda kraften i storytelling. Forskning visar att det är effektivaste sättet att nå ut med ett budskap.

 

Så säljer du bättre med kraften i stories

 

  1. Förstå kraften i stories och varför de funkar i din försäljning.
  2. Skapa ett enkelt och tydligt budskap.
  3. Utveckla er unika Oneliner och Brand storyn.
  4. Anpassa det till er marknadsföring och försäljning.
Kunden i centrum i din kommunikation

Så säljer du bättre med kraften i stories

 

 

  1. Förstå kraften i stories och varför de funkar i din försäljning.
  2. Skapa ett enkelt och tydligt budskap baserat på storytelling.
  3. Utveckla er unika Oneliner och Brand storyn.
  4. Anpassa det till er marknadsföring och försäljning.

 

 

 

 

Kunden i centrum i din kommunikation

Så säljer du bättre med kraften i stories

 

 

  1. Förstå kraften i stories och varför de funkar i din försäljning.
  2. Skapa ett enkelt och tydligt budskap baserat på storytelling.
  3. Utveckla er unika Oneliner och Brand storyn.
  4. Anpassa det till er marknadsföring och försäljning.

 

 

 

 

 

SÅ HJÄLPER JAG ER SÄLJA MER

 

Sälj mer med storytelling och tydligt budskap

KURS / WORKSHOP:

SÄLJ MER MED KRAFTEN I STORYTELLING

 

Tid: en heldag.

För: ledningsgrupp och/eller säljavdelningen.

 

MÅL

Att deltagarna ska förstå hur kraften i storytelling fungerar, hur det går att använda på ert företag för att utveckla er försäljning och vad ni behöver göra för att komma igång.

 

INNEHÅLL

Storytelling är inte raketforskning. Tvärtom är det något alla kan relatera till.

I det – stories vi alla känner igen – börjar vi. Vi analyserar hur bra stories är uppbyggda. Ur det får vi fram en formel, en story struktur. Den formeln applicerar vi sedan på ert företag, ert erbjudande och era kunder. Och framför allt, på er säljprocess. Resultatet blir en brand story.

Brand storyn är grundmanuset i ett företags kommunikation. Med brand storyn på plats kommunicerar företaget med en röst, oavsett om det är sälj, marknadsföring, presentation eller intern kommunikation. 

  • Vad är storybranding – och hur använder du det i ditt sälj?
  • Därför är de flesta säljbudskapen fel.
  • Det stora paradigmskiftet för ditt sälj.
  • Hitta de sju moment i er brand story.
  • Så gör du för att sälja mer med story.

Kursen avslutas med att vi tar fram er brand story. 

 

PRAKTISKT

Vi håller till hos er under en dag. Rummet behöver en stor white-board. 

 

LEVERANS

Leveransen av en workshop blir:

1) Brand story.

2) One-liner.

3) En massa tankar och inspiration.

 

Vill ni hellre ha en föreläsning? Klicka här.

Mattias Brännholm Använd kraften i storytelling Storybranding Tydligt budskap
  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Mattias Brännholm – säljcoach

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

Mattias Brännholm – säljcoach

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Mattias Brännholm – säljcoach med stories

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Intresserad av att veta mer? Tveka inte. Hör av dig nu!

 

 

Enklaste är att fylla i formuläret.

Du är också välkommen att ringa på 08-6270600.

Sälj mer med stories. En workshop i sälj där man använder kraften i storytelling.

Nyfiken på att veta mer? Hör av dig nu!

 

Enklaste är att fylla i formuläret.

Du är också välkommen att ringa på 08-6270600.

 

Vi människor köper inte alltid det som är bäst för oss. Vi köper det vi förstår bäst. Formulera ditt säljbudskap med hjälp av kraften i stories – och dina kunder kommer förstå dig bättre. Och du kommer sälja mer.

GRATIS GUIDE OM KRAFTEN I STORYTELLING

 

Ebook om kraften i storytelling

Förstå hur du kan skapa tydligare budskap. Hur du kan bygga starkare varumärken. Och hur du kan sälja bättre. Bara genom att använda kraften i stories.

Den här e-booken förklarar grunderna i kraften med storytelling. Fyll i formuläret nu så har du den i mailen direkt. Om tio minuter kan din kommunikation vara förändrad för alltid.