”Vad glad jag är att jag såg den annonsen!”

Citat från… Ingen. Någonsin.

Varje marknadsförare börjar dagen med den brutala sanningen att ingen vill höra om ditt företag eller produkt. I några generationer har marknadsförare genom annonsering tryckt ut information. Men den tiden är förbi nu. Så hur kan stories driva din marknadsföring?

 

 

Idag är storytelling i marknadsföring nödvändigt

 

Historisk har marknadsföring antingen varit rationell (hjärnan) eller emotionell (hjärtat).

Men rationell marknadsföring möts idag av skeptism (”vad utelämnar dom?”) och emotionell marknadsföring – som i grunden handlar om antingen njutning eller smärta – har överanvänts så mycket att det idag inte sällan gränsar till att vara förolämpande.

Människan hatar att bli avbruten och – ännu mer – att bli lurad.

 

 

Storydriven marknadsföring når luttrade konsumenter

Vi konsumenter är idag betydligt medvetna än tidigare. Vi litar mer på andras delade åsikter än marknadsföringen. Men – och det är ett viktigt – men: stories berör oss fortfarande mer än något annat.

När vi hör en bra story aktiveras vår nervceller i hjärna och må bra-kemikalien oxcytocin strömmar in i hjärnan. Det för med sig att hjärnan responderar starkare till mänskliga stories fyllda med sympati, medkänsla och tillhörighet.

Med andra ord: precis allt du kan drömma om med din marknadsföring.

 

 

”Konsumenter tar inte rationella beslut när dom handlar. Dom tar emotionella beslut som dom försöker rationalisera”.

Miri Rodriguez, författare till boken Brand Storytelling

 

 

SÅ HJÄLPER JAG ER MED STORYTELLING I MARKNADSFÖRING

Mattias Brännholm Använd kraften i storytelling Storybranding Tydligt budskap
  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Mattias Brännholm – storyexpert & marknadsföringskonsult.

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

Mattias Brännholm – kursledare

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.

Mattias Brännholm – kursledare

Mattias Brännholm jobbar som konsult i gränslandet mellan affärsutveckling, sälj, marknadsföring och kommunikation. Mattias är den ende i Sverige som är certifierad i att formulera budskap, bygga varumärken och driva försäljning med storytelling.

  • Enda i Sverige certifierad i storybranding.
  • + 20 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring.
  • f.d SVT-journalist, affärsutvecklare på Svenska Spel och Sverigechef på Twentyfourseven.
  • utbildad filmproducent från Hollywood.
  • civilekonom från Stockholms Universitet.
Mattias Brännholm har använt det skrivna ordet i hela sin yrkeskarriär. Först som skrivande journalist. Sedan som producent av rörlig media. Nu också som som kommunikationskonsult.

Planen för din framgång

01

Kontakta mig för första digitalt möte.

02

Workshop hos er där vi går igenom er befintliga marknadsföring. Och hur ni kan addera stories och kraften i storytelling i er marknadsmix på ett naturligt sätt.

03

Ni implementerar stories i er marknadsmix – och når ut bättre med större engagemang.

Planen för din framgång

01

Förstå möjligheterna med att bygga varumärke med storytelling och tydliga budskap.

02

Ta fram din brand story och oneliner – och få ett underlag för din framtida kommunikation.

03

Utveckla en för dig/er unika kommunikationsplan – och njut av förbättringarna när ni implementerar den.

Hör av dig om du vill använda kraften i stories i din marknadsföring!

Antingen i formuläret nedan eller på telefon 08-6270600.

Bättre presentation efter coachning i hur du kan använda de dramaturgiska reglerna i storytelling för att skapa mer intressanta föreläsningar.

 

Hör av dig om du vill bygga varumärke med stories

 

GRATIS GUIDE OM KRAFTEN I STORYTELLING

 

Ebook om kraften i storytelling

Förstå hur du kan skapa tydligare budskap. Hur du kan bygga starkare varumärken. Och hur du kan sälja bättre. Bara genom att använda kraften i stories.

Den här e-booken förklarar grunderna i kraften med storytelling. Fyll i formuläret nu så har du den i mailen direkt. Om tio minuter kan din kommunikation vara förändrad för alltid.