Mattias Brännholm har genom hela sitt yrkeslivs berättat stories och förmedlat budskap. Fyra års filmutbildning i Hollywood, USA, följdes av nästan 20 år på SVT som reportagereporter och producent.
Det senaste tio åren har Mattias drivit Brama Storytelling, en film- och kommunikationsbyrå med fokus på storytelling.
När Mattias som förste svensk utbildade sig till Storybrand Certified Guide i Nashville, USA, föll de sista bitarna på plats. Ramverket för storytelling och hur man kan använda det inte bara för att skapa tydliga budskap utan även för att bygga varumärken och skapa kommersiell hävstång föll på plats.
En bra berättad historia driver affärer. Det skapar tydlighet och ökar intäkterna.
Idag jobbar Mattias i huvudsak som budskapskonsult med fokus på storytelling. Han hjälper företag och organisationer med att tydliggöra sitt budskap, bygga starkare varumärken och driva affärer med storyn i centrum.
Mattias jobbar även med operativ storytelling i form av filmproduktion och digital marknadsföring.
Mattias Brännholm konsultar som affärsutvecklare, marknads- och kommunikationskonsult och chief storytelling officer (CSO). Han hjälper företag, organisationer och personer skapa tydliga budskap och berätta sin story på bästa sätt.
Mattias har genom hela sitt yrkeslivs berättat stories och förmedlat budskap. Fyra års filmutbildning i Hollywood, USA, följdes av nästan 20 år på SVT som reportagereporter och producent.
Det senaste tio åren har Mattias drivit Brama Kommunikation, en film- och kommunikationsbyrå med fokus på storytelling.
Sverige ende Storybrand Certified Guide
När Mattias som förste svensk utbildade sig till Storybrand Certified Guide i Nashville, USA, föll de sista bitarna på plats. Ramverket för storytelling och hur man kan använda det inte bara för att skapa tydliga budskap utan även för att bygga varumärken och skapa kommersiell hävstång föll på plats.
Storypowers Mattias Brännholm tillsammans med Storybrands grundare Donald Miller i samband med när Mattias utbildade sig till Storybrand Certified Guide.
Konsult som skapar tydliga budskap, bygger varumärke och driver affärer
En bra berättad historia driver affärer. Det skapar tydlighet och ökar intäkterna.
Idag jobbar Mattias i huvudsak som budskapskonsult med fokus på storytelling. Han hjälper företag och organisationer med att tydliggöra sitt budskap, bygga starkare varumärken och driva affärer med storyn i centrum.
Mattias jobbar även med operativ storytelling i form av filmproduktion och digital marknadsföring.